Skab øget omsætning med Facebook annoncering

Skab øget omsætning med Facebook annoncering

Marketing er den dag i dag ikke, som den så ud for 10 år siden. I takt med at vores verden bliver mere og mere digital, bliver dette tydeligere at mærke på de mest effektive marketingstrategier. Digital marketing, herunder især Facebook annoncering, har bestemt vundet en plads mange virksomheders interesse. Af denne grund vil vi nedenstående forklare generelt om Facebook annoncering samt hvordan man kan benytte sig af det for at skabe øget omsætning i sin forretning.

 

Hvorfor Facebook annoncering?

 

Der er flere rigtig gode årsager til, at man bør investere store dele af sit marketing budget i Facebook annoncering. Én af dem er først og fremmest, at man som annoncør først betaler for det, når der er en bruger, der ser ens annonce, hvorfor man ikke betaler i blinde.

Herudover har man konstant overblik over sin investering og hvor meget man får igen for den. Facebook giver altså datasæt til alle annoncører, hvor det er muligt at se, hvordan ens annoncer præsterer og man kan derfor tage valg på baggrund af analyser af denne data.

Facebooks annoncer bliver oftest vist som en integreret del af brugerens nyhedsfeed, hvilket får annoncen til at ligne et opslag, som en ven ligeså godt kunne have slået op. Af denne grund undgår annoncøren at blive associeret med spam, hvis altså annoncerne blive målrettet korrekt.

Relevans er nøgleordet her, eftersom man kun skal annoncere et produkt eller en service til en bruger, hvis der er mulighed for, at dette falder i brugerens interesse. Der mange muligheder for at skabe relevante Facebook annoncer.

 

Retargeting målretning

 

Retargeting er en af de mest effektive måder, hvorpå man som annoncør kan forsikre, at de annoncer man viser, er relevante i forhold til de brugere, man viser dem til. Retargeting gør det nemlig muligt at annoncere til brugere, der tidligere har besøgt ens hjemmeside.

På denne måde opdaterer Facebook konstant ens målgruppe, således at folk, der løbende besøger ens hjemmeside, bliver tilføjet til målgruppen. Dette er en effektiv funktion at benytte sig af, eftersom man her viser annoncer til folk, som før har vist en interesse i sit produkt eller service. De brugere, man viser annoncerne til, er allerede ”varme”, hvorfor det er en god mulighed at skabe salg med.

 

Skræddersy selv relevante målgrupper

 

Man kan ydermere vælge at tage sagen i egen hånd og benytte de mange informationer, der findes om Facebooks brugere, til at strikke en relevant målgruppe sammen, hvad end dette gælder geografi, demografi eller interesser.

Der findes et hav af kombinationer til at gøre dette, hvorfor det er muligt at gøre Facebook annoncering effektivt for rigtig mange forskellige virksomheder. Hvis man eksempelvis ønsker at vise annoncer for jagtudstyr, kan man vælge at vise annoncer til folk, der har trykket ”synes godt om” på Facebook sider, der har noget med jagt at gøre samt sætte målgruppens alder til at være fra 30-40 år, hvis det er dette segment, man går efter.

 

Der er mange flere muligheder for at gøre Facebook annoncering til en god forretning, end hvad vi har givet udtryk for ovenstående. Det kræver dog teknisk viden at få det til at spille, men når man har dette, bør man bestemt give sig i kast med det!