Sådan kan du gøre din research i virksomheden mere spændende

Sådan kan du gøre din research i virksomheden mere spændende

Hvis din business laver en del research, kan det være svært for jer at præsentere det på en sådan måde, at jeres kunder og potentielle kunder finder det interessant. Det er blevet sværere i dag at præsentere kolde data på en spændende måde, så al jeres research faktisk bliver læst og forstået af andre.

I dagens Danmark, hvor alting er blevet digitalt, og vi bruger mere og mere tid på de sociale medier, kan det være svært at få særligt data og ny research til at virke spændende. De fleste bedømmer i dag det, de ser, inden for bare få sekunder, før de går videre, og derfor er det vigtigt, at det fanger folks opmærksomhed med det samme og ser spændende ud.

Derfor bør I overveje at lave nogle infografikker, for det er blevet enormt populært blandt både unge og ældre. En infografik er kort fortalt en visuel måde at dele data og fund i research på. De fleste dygtige grafikere kan lave sådan en infografik med mange farver og sjove karikaturer, og det vil gøre det meget nemmere at præsentere jeres data på en sjov og engagerende måde.

En infografik er perfekt til at blive delt på de sociale medier, og her er pointen, at den skal have så få ord som overhovedet muligt, så beskueren slipper for at skulle læse, men i stedet bare skal kigge på billeder og farverige lagkagediagrammer.

Det er en god idé at inkludere tal på din infografik, hvis der f.eks. er nogle procenter, som skal præsenteres. Det er alt sammen meget nemt at læse, og så længe det også er vist visuelt i form af et diagram eller lignende, vil tal virke rigtig godt. Men undgå at skrive sætninger, for så mister folk hurtigt interessen igen.

I bunden af din infografik kan du have links til kilder og til jeres fulde research – på den måde kan de interesserede læse mere, hvis de ønsker det.