Lav en hjemmeside med fokus på lokale søgninger

Lav en hjemmeside med fokus på lokale søgninger

Online marketing er blevet mere nødvendigt end nogensinde før, hvis man gerne vil have succes med sin hjemmeside og opnå gode placeringer i Google. I løbet af de seneste år, er danskernes forbrugsvaner flyttet fra lokale butikker til det store internet. Det har medvirket til masselukning af mange små butikker, der ikke har kunne udfordre de store og mindre webshops på nettet, fordi de kun kan sælge til lokalsamfundet og slet ikke er tilstede på Google.

De nuværende hjemmesider og webshops, er lige nu i en stor krig om placeringer i Google, som nemt kan måles i sorte tal på bundlinjen. Det er i sær de lokale søgninger, som kan have rigtig stor værdi for de online forretninger, fordi de er mere villige til at købe lokalt og de er kommet længere i processen end når de søger på et bredt term.

Undersider eller domæner?

Flere og flere hjemmesider og webshops, er begyndt på at lave undersider til byer i deres målgruppe. Man kommer hurtigt ind i et dilemma om man skal lave 100 undersider, som kun er fokuseret på sin målgruppes individuelle by, eller om man skal oprette nye hjemmesider til disse byer og senere have mulighed for linkbuilding.

Et eksempel på det sidste, er advokatvirksomheden Hviid Advokater, som har oprettet specifikke domæner til deres advokatservice i en stor del af de byer som de er tilstede i. Dette kan ses ved en af deres sider, som er henvendt til borgerne i Odense og deres søgninger efter advokater i denne by: http://odense-advokat.dk/

Deres nye side kan opnå samme placeringer i Google som deres “hoveddomæne”, men fordelen ved et nyt domæne, er muligheden for linkbuilding til deres andre specifikke sider samt til deres hoveddomæne. Derudover kan linke fra Hviid Advokater til alle deres nye domæner, som eneste formål er at henvende sig til disse “by-søgninger”.