Engagement, online kunde-interaktion

Engagement, online kunde-interaktion

knocking-on-door01

Du husker måske de gode gamle dage, hvor sælgeren gik fra hus til hus og ringede på dørklokker, dette var for at personligt interagere med beboerne i huset, at skabe et netværk hvor muligheden for salg, gen-salg og ekspansion var til stede, denne tradition er på mange måder død men nogle vil sige traditionen bare har flyttet arena.

Social engagement, en personlig service interaktion som er med til at skabe en god social identitet for dit firma.

Ekspandere Netværket, oplev hvordan Word of Mouth-metoden virker på de sociale medier, når du yder en god serviceinteraktion med dine kunder.

Sociale ArenaerWomen

De Sociale Medier er blevet en arena, med mange forskellige markedsførings-former, en af de nyere former er engagement, som er en social og familiær reaktiv kommunikations kundeinteraktion, det er firmaer der reagere, når kunder nævner eller referer deres firmaets navn, på hvilken som helst Social Medie platform, og i hvilken som helst kontekst, om det er positiv eller negativ, dette kan eksempelvis være, kommentar, likes eller anden type opmærksomhed, uanset hvad så reagere firmaet på det ved at kommentere eller lign. på opmærksomheden.

Mulighed for remarketing

Den nye tradition for at skabe netværk og mulighed for remarketing, engagment er ordet for den personlige og familiære interaktion, som firmaer er begyndt at indgå, på de sociale medier med deres kunder på de forskellige sociale platforme, og man må sige det er noget der kan betale sig.

 

Fingeren på PulsenNetwork 02

Engagement viser at firmaet har fingeren på pulsen og er villig til at gå ind i en personlig, positiv dialog og endda klar til at lade facaden falde og vise lidt personligt adfærd, med professionel afstand ligesom de gamle dørsælgere.

God service er næsten altid hvad en kunde kan lide, og når et firma har folk ansat til at høre og svare deres kunder på en af deres fortrukne kommunikations-platforme, såsom Facebook eller Instagram er et kæmpe plus i firmaet anskuelse i kundens øjne, kunden kan få hjælp og blive hørt på et personligt niveau, uden at skulle bevæge sig ned i forretningen, selvom interaktionen ikke er ekstrem, så oplever kunden at de bliver set og hørt, samtidig ser kundens netværk at firmaet udøver en god service, så dette er på alle måder en god situation for både kunden og firma.

Du skaber en god og personlig social identitet som folk har tillid til, så det bliver potentielt lettere for dig at undgå situationer, hvor en kunde har en dårlig oplevelse, og muligheden for positiv kundeservice er gået tabt.

 

Et glimrende eksempel på god engagement, af en medarbejder i Rema 1000 i Hammel.

Engagement example