Disse tricks sikrer dig mere succes

Disse tricks sikrer dig mere succes

Har du en virksomhed, hvor det hele er gået lidt i stå. Der er måske ikke så mange, der besøger din webshop. Salget er også faldet lidt og når folk besøger din hjemmeside, går de hurtigt væk igen. Her kommer nogle ting, du kan prøve for at forbedre salget og få mere succes i din virksomhed.

Få styr på din hjemmeside

Der er nogle ting, der skal være på plads på din hjemmeside, sådan så kunder bliver og køber ting. Den skal være let tilgængelig, så siden ikke har svært ved at loade, når kunder besøger den. Derudover kræver det, at det indhold der er på siden, er relevant og letlæseligt. Det skal være noget, kunderne gerne vil læse om. Samtidig skal strukturen være der, sådan så det er overskueligt at finde vej på siden. Det skal være let at finde det, man leder efter.

Googles indflydelse

Når kunder søger på Google omkring varer eller servicer, som din virksomhed sælger eller udfører, gælder det om at ligge øverst i søgemaskinen. Der er nemlig ofte, at når kunder søger produkter, at de vælger de øverste valgmuligheder på Google. Men hvordan kommer du så derop?

Bliv værdig

Det handler om, at Google skal synes du er ”værdig” til at ligge der. Det sker blandt andet ved, at du optimerer din hjemmeside. Det der står på din hjemmeside, skal være godt og som sagt, let at navigere rundt i. Sørg derfor for, at linke internt på dine sider og varer. Derudover skal du sørge for, at det du sælger, har gode beskrivelser og giver rigtig god mening.

Det organiske søgeresultat

På Google handler det om at ligge højt oppe. De helt øverste søgeresultater er de betalte annoncer, som kan være rigtig dyre. Derfor handler det om at ramme de organiske søgeresultater. Det kan du gøre på flere måder. Foruden at gøre det ved at optimere på din hjemmeside og webshop, kan du få andre virksomheder til at linke til din hjemmeside og dine produkter. Jo flere forskellige virksomheder og hjemmesider, der linker relevant til dig i opslag og artikler, skaber øget succes på Google, og gør du kommer højt op på de organiske søgeord. Det handler dog også om, at du har de rette søgeord og ligger højt på dem. Det kaldes SEO optimering.

Betal dig fra det

Hvis du gerne vil have, at det skal gå lidt hurtigere, kan du betale dig fra det. Dette kaldes Adwords og er her Google tjener penge. Du kan nemlig købe dig adgang til de annoncer, der ligger øverst. Adwords er det der foregår på de annoncer, du ser på Google, når du indtaster en søgning. De kan ses øverst og i højre side. Her er nøgleordet for Google Adwords relevans. De betalte annoncer på Google bliver vist på baggrund af udvalgte søgeord. Du kan optimere dine annoncer så meget, at du kan ramme lige præcis den målgruppe, som aktivt søger på det, du sælger.

PPC

Denne form for betalte Adwords annoncer bliver kaldt PPC-marketing. Det står for pay-per-click og er, hver gang en fra din ønskede målgruppe klikker på din annonce og besøger din hjemmeside.

Det koster, det du ønsker at betale om måneden og så bliver din virksomhed og produkter vist indtil beløbet er brugt op.

Forbedr din mobilside

Ofte kan en grund til manglede succes være, at din hjemmeside og/eller webshop ikke er optimeret til mobilbrug. Det vil sige, at når folk går ind på din hjemmeside via deres mobil, så er siden alt for rodet, så de hurtigt går ud igen. Derfor er det vigtigt at få optimeret din hjemmeside til mobilbrug. Er der dog problemer med din mobil, kan du få den reparteret hos telerepair.dk og mens du venter, kan du få en gratis lånetelefon, så din virksomhed aldrig går ned imens.