Derfor skal tandlæger være online

Derfor skal tandlæger være online

Det bliver vigtigere og vigtigere i dag at være til stede der, hvor dine potentielle kunder er til stede, hvis du gerne vil nå dem. Og i dag er det online. Hvis du ikke er tilstede online som tandlæge, risikerer du at miste rigtig mange kunder til dine konkurrenter.

Der foretages flere Google søgninger dagligt, end det er muligt at forestille sig. Googles søgealgoritme bliver konstant bedre, og det betyder, at der nu også er kommet større fokus på de lokale søgninger. Det vil sige, at hvis din tandlægeforretning ligger i Roskilde, så kan Google nu belønne dig i de søgninger på tandlæge, der er foretaget fra Roskilde. Du har altså større mulighed for at blive fundet af netop de kunder, der befinder sig nær dig, og det giver kunder i butikken.

Vi Googler alt

Hvis vi skal have svar på noget i dag, så tyer de fleste af os til Google. Her findes svaret på stort set alle spørgsmål, også når det kommer til at finde den helt rette tandlæge. Derfor er det vigtigt for dig som tandlæge at have en hjemmeside, der gør det nemt for dine besøgende at finde alle de relevante informationer om dig og din forretning.

Sådan skaber du troværdighed på nettet

Dine kunder vil vide, at du er en dygtig tandlæge, og derfor kan du få rigtig meget troværdighed ved at skrive nogle artikler på din hjemmeside om nogle velkendte tandproblemer, som mange danskere døjer med. Med gode og forklarende artikler om tand problemer, kan du skabe et godt forhold til dine kunder, før du overhovedet har mødt dem. Du viser, at du kan forstå deres problemer, og at du har den helt rigtige løsning på netop deres problem. Spørg gerne tidligere kunder, om de vil give en udtalelse, som du kan putte på din hjemmeside. Gode kundeudtalelser er kun med til at øge din troværdighed hos nye kunder.

Inkluder gerne billeder fra din klinik på din hjemmeside og hav også gerne billeder af de tandlæger, der arbejder der. Igen er det med til at skabe troværdighed. Internettet kan hurtigt virke meget anonymt, og derfor er det vigtigt at få sat ansigt på de mennesker, der sidder bag skærmen. Vær ikke bange for at inkludere en prisliste på din hjemmeside.

Selvom mange priser først er endelige, når du har tilset den enkelte kundes tænder, kan du altid skrive “priser fra” og på den måde stadig give kunden en fornemmelse for, hvor meget det vil koste. Vi danskere er ikke altid glade for at ringe for at spørge om priser, og rigtig mange bruger derfor internettet til at sammenligne priser hos forskellige udbydere. Hvis du ikke har priser tilgængelige på din hjemmeside, er der en risiko for, at kunderne forlader din side uden at tage
kontakt. Hvis du mangler inspiration til din hjemmeside, så kan du lære af en tandlægeklinik, der gør det rigtigt godt online.

Hvad med sociale medier?

Sociale medier er en rigtig god og vigtig tilføjelse til din online tilstedeværelse. Som tandlæge har du rig mulighed for at vise nogle imponerende før ­og­ efter billeder, som dine læsere kan spejle sig selv i. Medier som Facebook og Instagram er meget oplagte til dig som tandlæge. Her kan du tale
direkte til dine kunder, og du kan visuelt vise dem dit flotte arbejde. På det her punkt siger billeder virkelig mere end 1000 ord.