Mister din virksomhed kunder ved ikke at bruge contet marketing?

Mister din virksomhed kunder ved ikke at bruge contet marketing?

Det er ikke altid lige let at skaffe kunder, når man lige er kommet på markedet med sin nye ide indenfor salg af et produkt eller brand. I løbet af de sidste par år er der dog særligt én form for marketing, der er blevet meget populær, og det er det, de kalder for Content Marketing. Dette er en helt særlig form for marketing, som vi vil komme yderligere ind på i det følgende, i forbindelse med at vi forklarer dig, hvorfor content er så utrolig vigtigt på hjemmesiden eller på andre sociale medier, når man forsøger at sælge et produkt.

Relevant i forhold til produktet

Content Marketing er noget helt særligt, og det kræver øvelse, før man formår at bruge det helt korrekt. Denne form for marketing adskiller sig på mange måder fra den traditionelle, hvor man forsøger at brande sit produkt meget direkte i form af en produktvejledning eller lignende, og igennem ”paid media”, som f.eks. reklamer. Det er sjældent, at de virksomheder, der benytter denne traditionelle form for marketing, har særlig stor succes på f.eks. de sociale medier. På de sociale medier søger man nemlig noget, der underholder mere og har relevans for de potentielle kunder.

 

Content marketing skaber værdi for læseren

Det er her, hvor Content Marketing kommer ind i billedet. Når man benytter denne form for marketing, sætter man mere fokus på relevant indhold i forbindelse med sit produkt end fokus på selve produktet. F.eks. ligger du en video op på din virksomheds blog, hjemmeside eller Facebook af, hvordan man kender forskel på bestemte blomster, eller tips til hvordan man får planterne til at gro bedre, hvis din virksomhed sælger haveprodukter.

Det kan også været noget andet end en video. Det kan f.eks. være nyhedsbreve, der bliver sendt ud på mail, podcasts eller seminarer. På den måde tilpasser du dig din virksomheds målgruppe, og du ”uddanner” de potentielle kunder til at købe dit produkt.

Når du benytter Content Marketing, er det en rigtig god ide at brede dig ud over flere kanaler, f.eks. Facebook, Instagram, blogs m.m., da du på den måde rammer bredest, og det giver dig større mulighed for at udforme relevant content i forbindelse med dit produkt.

Hvis du ønsker hjælp til at benytte Content Marketing, kan du tage kontakt til virksomheden Bro lige her, som netop laver denne form for marketing for andre firmaer, og som giver foredrag indenfor emnet.

Kunderne er underholdte

Grunden til, at content er så vigtigt på din hjemmeside, er, at hvis det er godt, så holder det på kundernes opmærksomhed, og det kan tilmed få dem til at kontakte din virksomhed uden opfordring. Content er det, der får dig og din virksomhed til at fremstå professionel, hvilket tiltrækker kunder, og det er jo det, som alle med en virksomhed eller et potentielt sælgende produkt ønsker. Sørg for at dit content er godt, og så vil du i løbet af ingen tid se en markant fremgang indenfor din kundeskare.